Friday, July 27, 2018

Weselna księga gości / Wedding guestbook

Chcecie dać fajny prezent dla znajomych z okazji ślubu i wesela? Oprócz koperty warto dać coś od serducha np. księgę gości weselnych.. z gratisową usługą robienia zdjęć i pilnowania w trakcie imprezy, żeby każda para zrobiła sobie zdjęcie i wpisała życzenia! Ale niestety nie powiem wam, czy moim znajomym się podobało.. wesele było w listopadzie i od tamtej pory się do mnie nie odezwali! Hmm.. chyba muszę się zastanowić nad tymi moimi prezentowymi "radami" :D
Want to give a nice gift for your friends' wedding? Apart from an envelope filled with money you can add something special, like for example a handmade wedding guestbook.. with a photo taking service included! Unfortunately I cannot asure you that it is a good gift - the newlyweds haven't contacted me since November (that was when the wedding was!). Hmm.. I think I have to reconsider my gift "advice" :D 


Co by nie było, książkę chcę wam pokazać bo jest bardzo prosta w wykonaniu i w cale nie musicie dużo wydawać. Na okładkę potrzebujecie tektury, tkaniny i kleju roślinnego. Do ozdoby okładki użyłam złotej gwaszy i jakiś małych naklejek.
Well, I still wanted to show you this guestbook as it is very simple to make and you don't have to spend a lot of money on it. I used some cardboard, fabric and glue for the cover. I decorated it with gold gouache and some stickers.


Ja zdecydowałam się na łączenie bindownicą bo jest szybkie, łatwe i przyjemne ale jeśli nie posiadacie w domu takiego sprzętu, równie dobrze możecie użyć zwykłego dziurkacza!
I decided to join everything with a binding machine as it is fast and easy. If you don't have such stuff at home you can use a simple hole puncher!


Środek mnie trochę kosztował.. użyłam MNÓSTWO papierów scrapbokingowych bo każda kartka to jeden papier 20x20cm + naklejona na obu stronach biała kartka z bloku rysunkowego.
The interior was a bit expensive in my case because I used A LOT of scrapbooking papers. Each page is made of one 20x20cm patterned paper + there is shite sketchbook paper on each side of the page.


Na każdej karcie jest też miejsce na zdjęcie, żeby ludziska wiedzieli, że zdjęcie ma być! Wiadomo, życzenia życzeniami, ale bez instaxowego zdjęcia pijanego gościa to już nie to samo! A jak wiadomo, w instaxie nie ma marudzenia w stylu "brzydko wyszłam, jeszcze raz!".
There is also a patterned rectangle on every page so the guest didn't have to wonder where should they stick the photo. As you know, written wishes are great but a guestbook without silly photos of drunken people isn't the same! And when you're taking photos with an Instax camera, there is no moaning such as 'I don't look good in this one, let's take another one!'.


To kolejne wesele na którym biegałam po gościach z aparatem i instruowałam co, jak i gdzie wpisać. Uważam, że to świetna pamiątka ale osoba, która się tym zajmuje traci kilka godzin z imprezy.
Tis isn't the first wedding with me acting as the guestbook lady. I think it really is an amazing keepsake. But there is also one disadvantage - the person responsible for all the photos and wishes spends a couple of hours doing it and misses some of the party.


Ale mimo straconych kilku godzin było warto. Albo tak mi się wydaje (od 7 miesięcy się nie odzywają.. hmm..). W każdym razie ja byłabym z takiej pamiątki bardzo zadowolona! A wy?
Despite the lost moments of the party it was worth it. Or I just think so.. (they haven't contacted me for 7 months.. weird, isn;'t it?). Anyway, I would love such a gift! And what about you?


Lubicie takie weselne prezenciki? Pytam tych co brali ślub i tych co obdarowują nowożeńców - opinie obu stron liczą się tak samo!
What do you think about such wedding gifts? I'm asking those who got married and the guests, you're opinions are equally important!

Niestety po tym weselichu Instaxa sprzedałam bo coraz bardziej było mi żal na filmy. Świetna pamiątka - racja, ale 3zł za jedno malutkie zdjęcie to za dużo. Kiedyś kupię sobie Instaxa na filmy Wide (dużo większe zdjęcia)! Ale teraz taki aparacik pozostaje w sferze zachcianek.
Unfortunately I have sold my Instax after the wedding as I didn't want to spend more money on the films. Photos are great souvenirs, that's for sure, but 3zł is too much for such a small photo. I'll buy an Instax Wide camera someday! But for now, it's just a little fantasy.

Pozdrawiam was cieplutko,
Hugs,
marysza

6 comments:

  1. Takie prezenty warto robić, bo są od serducha! Średnio się czułam, kiedy znajomi po tym jak zrobiłam im zaproszenia (czego żałuję) i box w ogóle o tym nie wspominali... Dałam im też taki fajny prezent, ale chyba go nie używają, no i za bardzo o nim nie mówili... :/ Nic na to nie poradzimy, w gusta nie zawsze się trafi, ale to nie może nas blokować :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moi znajomi też kilka lat temu dostali taki fajny prezent, album z zadaniami na pierwszy rok malzenstwa. Album robila Antilight a jak wiadomo, ona jest perfekcjonistką więc był idealny.. a oni go ani razu nie użyli.. przykro.. dlatego najlepiej robic takie prezenty tylko osobom, które wiemy że rękodzieło docenią bo inaczej po prostu NIE WARTO. Zamiast tkwić nad czymś miesiąc czy kilka miesięcy, lepiej iść do chińskiego sklepu, wydać 40zł i mieć z głowy - efekt taki sam :D

      Delete
  2. do tej pory żałuję, że mi nie miał kto gości gonić, żeby wpisywali się do księgi.. wpisów mam malutko, a nie miałam głowy do tego, żeby latać za gośćmi. No i.. 140 zdjęć poszło w kilka godzin a w księdze jest ich może 20.. goście albo nie potrafili czytać ze zrozumieniem naszej prośby w księdze, by zdjęcia wklejać, albo mieli ją gdzieś :D ja taką Maryszę na własnym weselu bym ozłociła!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. No widzisz, ty doceniłabyś taką osobę, bo Ci jej brakowało - ja z ostatniego wesela nie dostałam żadnego dziękuję (po weselu), ani w ogóle informacji że fajnie wyszło ani nic. A biegałam po weselu kilka godzin, żeby KAŻDY się wpisał.. o.O

      Delete
  3. Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

    Hương Lâm chuyên cung cấp máy photocopy và dịch vụ cho thuê máy photocopy giá rẻ, uy tín TP.HCM với dòng máy photocopy toshiba và dòng máy photocopy ricoh uy tín, giá rẻ.

    ReplyDelete

Thank you for your comment! <3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...