Thursday, March 07, 2013

(Unsuccessful) Recycled Bedcloth Project

It's not always about successful projects on this blog as you probably noticed already. Today I'm going to show you my miserable approach to sewing clothes!
Nie zawsze piszę tutaj o udanych projektach - jak już pewnie zauważyliście. Dzisiaj pokażę wam moje marne próby szycia ubrań!

In the newest recycle challenge at Art-Piaskownica we decided to recycle old bedclothes. I tried to sew a blouse and show my pajama pants which I sewed over a year ago.
W najnowszym wyzwaniu recyklingowym na Art-Piaskownicy postanowiłyśmy przerobić starą pościel. Ja spróbowałąm uszyć bluzkę z pościeli i pokazać spodnie od piżamy, które zrobiłam ponad rok temu.
 I didn't use any particular pattern, I just grabbed a pair of jeans and copied them on paper. Then just cut out the fabric, sewed it together and voila! Everything without measuring - which was a big mistake. Wanted to make them too fast. These pajama pants are a bit too loose on hips (even though there is a string) and a bit too tight on the femur.
Nie korzystałam z żadnego szczególnego wzoru, wzięłam pierwsze lepsze jeansy i przerysowałam je. Potem wycięłam materiał, zszyłam wszystko i voila! Wszystko bez konkretnego mierzenia - i to był wielki błąd. Chciałam zbyt szybko i zbyt łatwo. Piżamowe spodnie są za luźne na biodrach (sznurek nic nie zmienia) i troszeczkę zbyt obcisłe na udach.
 With this blouse the story is a bit different. I spent some time trying to make a pattern (I never learnt how to make them!) and started cutting two old bedclothes (red&dotty). Everyhing would be ok if not the fact that bedcloth fabrics are just no good for clothes!! They are too stiff!!
Z tą bluzką historia wygląda nieco inaczej. Spędziłam trochę czasu nad wzorem (nigdy nie uczyłam się jak je robić!) i zaczęłam ciąć dwie stare poszwy (czerwoną&w kropki). Wszystko byłoby ok gdyby nie fakt, że tkaniny z których robi się poszwy nie są na ubrania!! Są zbyt sztywne!!
 I'm keeping the pattern because it's quite nice. I just have to buy a soft and light fabric and I'll try to make it again! I hope that change of the fabric will help!!
Zostawiam sobie wzór, bo całkiem fajnie wyszedł. Muszę tylko kupić jakąś delikatną i miekką tkaninę i spróbuję zrobić ją jeszcze raz. Mam nadzieję, że zmiana materiału pomoże!!
If you have some advices about doing your own clothes patterns and sewing clothes I would love to hear  (read) them! I'm a super beginner when it comes to sewing clothes, and the worst part is that I don't want to use books, just learn everything from the air (silly me!). But what a satisfaction I will have later!!
Jeśli macie jakieś rady dotyczące robienia swoich wzorów i szycia ubrań z chęcią je poczytam! Jestem totalną początkującą jeśli chodzić o szycie ubrań, a najgorsze jest to, że nie chcę się uczyć z książek tylko z powietrza (głupia ja!). Ale jaka potem będzie satysfakcja!!

I'm inviting you to participate in the newest Art-Piaskownica's challenge and I hope you liked this post. Can't wait to read your comments! :))
Zapraszam was do wzięcia udziału w nowym wyzwaniu Art-Piaskownicy i mam nadzieję, że ten post wam się spodobał. Z niecierpliwością czekam na komentarze! :))

P.S. I passed all my exams!! I am so happy you can't even imagine!!
P.S. Zaliczyłam III semest studiów (w końcu)! Nawet sobie nie wyobrażacie jaka jestem szczęśliwa!!

P.S.2. I am also inviting you to participate in the The Best Sewing Blog of the Year contest! I am participating! I have no chance with some great bloggers but it is always worth to try, isn't it?! Still, keeping my fingers crossed!!
P.S.2. Zapraszam was też do wzięcia udziału w konkursie Szyciowy Blog Roku! Ja biorę udział - co prawda nie mam szans z niektórymi bloggerkami, ale zawsze warto próbować, prawda?! Mocno trzymam kciuki!!
Have a wonderful evening,
Życzę cudowneeego wieczoru,
marysza

16 comments:

  1. gratuluję zdania egzaminów! :)
    ta bluzka ma świetny wzór :D
    no i powodzenia w konkursie :D

    ReplyDelete
  2. Gratuluje zaliczenia.
    Tu podrzucam listę kilku(nastu?) blogów o szyciu :)
    http://monikowo.blogspot.de/2012/10/polskie-blogi-o-szyciu.html?showComment=1350066028103#c5809068964109019691

    ReplyDelete
  3. well it looks lovely anyways, you did a great job :)

    ReplyDelete
  4. Te spodnie są świetne! Bluzka zresztą też, a uczenie się z powietrza to nie lada wyczyn :)

    Gratuluję zakończenia sesji - ja właśnie też zakończyłam swoją i wiem co to za ulga ;)
    Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  5. Pilna studentka, gratuluje.
    spodnie i bluzka bardzo fajnie wyszły.
    pozdrawiam

    ReplyDelete
  6. Congratulations for the exams! :)
    The blouse pattern is fabulous, you should definitely make more of that sort of blouse!
    Don't worry about the pants, next time they will be perfect :)

    ReplyDelete
  7. Maryszka :** gratulejszyns z tymi egzaminami :DD

    A co do bluzki i piżamki ja tam je strasznie lubie :** bluzka wygląda cudnie :))

    ReplyDelete
  8. no najważniejsze że semestr zaliczony :) a spodnie super się prezentują, ale w sumie masz rację że na pidżamę to lepsze luźniejsze.

    ReplyDelete
  9. maybe I should give a pants with you in order - for my Maria;-)

    ReplyDelete
  10. Śliczna ta bluzeczka - własny wzór to nie lada wyzwanie!

    Gratuluję zaliczenia - ehhh to były czasy... :)))

    ReplyDelete
  11. na zdjęciach i spodnie i bluzka wyglądają na bardzo udane! Zwlaszcza bluzka bardzo mi sie podoba!
    Ja czasem coś dla siebie szyję - korzystam z wykrojów Burdy - nie wszyscy je lubią, ale mnie "nieuczonej" bardzo pomagają. Koleżanka po szkole krawieckiej próbowała mi wytłumaczyć tajniki tworzenia wykrojów ale poddałam się szybko. To było skrzyżowanie geometrii wykreślnej z fizyka kwantową :-) nie dla prostego humanisty :-)

    ReplyDelete
  12. Spodnie faktycznie krój mają mało piżamowy, ale bluzka wygląda bardzo ciekawie :)

    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  13. koooocham te spodnie pidżamowe! boskie no boskie są! koszulka też super:) a tak w ogóle to masz mega fantastyczny pokój i WŁOOOOOSY!:DDD uwielbiam!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  14. ja też bym strasznie chciała szyć ubrania i też najlepiej uczyć się z powietrza no i żeby za pierwszym razem wyszło idealnie ;p jak narazie na koncie mam tunikę i nawet fajnie wyszła bo jest z miękkiej dzianiny. odrysowałam ulubioną bluzkę i przedłużyłam.nie jest to szczyt marzeń ale nawet obleci :) trzeba poprostu próbować :)

    ReplyDelete

Thank you for your comment! <3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...