Monday, June 16, 2014

Photo Challenge: Book

Today's post is a bit different.. it's not about sewing nor journaling. It's about books and reading.
Dzisiejszy post będzie troszeńkę inny.. tym razem nie o szyciu czy journalingu. Dzisiaj będzie o książkach.

Some time ago I made a presentation for school about the readership in Poland. When we were preapring our text, we made a lot of research and we found some shocking facts. The readership in our country is extremely low! I spent most of my time with people who read at least one book a month so it was two times more shocking for me (some of them read few books in one week). I can't really imagine going out somewhere without a book! There is always time for some reading: in a queue, bus, on the beach or during a lunch.. so why don't people do it?! This question bothers me all the time..
Jakiś czas temu robiłam prezentację na uczelni o czytelnictwie w Polsce. W czasie przygotowania prezentacji przejrzałyśmy sporo różnych ankiet, badań itp. i odkryłyśmy szokujące fakty! Czytelnictwo w naszym kraju jest na tragicznym poziomie! Dla mnie to podwójny szok, bo ludzie z którymi się spotykam czytają przynajmniej jedną książkę na miesiąc (albo kilka w tygodniu). Ja sama, nie wyobrażam sobie wyjścia z domu bez książki! Przecież zawsze znajdzie się czas, na przeczytanie choćby kilku stron: stojąc w kolejce, jadąc autobusem, leżąc plackiem na plaży czy podczas przerwy na lunch.. więc dlaczego tak to trudno ludziom przychodzi?! To pytanie mnie ciągle męczy..

The moment We Grochy asked me to think of a topic for a new photo challenge.. I knew what it should be - BOOK.
Jak tylko We Grochy poprosiła, żebym wymyśliła temat jej foto wyzwania od razu wiedziałam co będzie! Temat to KSIĄŻKA.
 My interpretation is pretty simple, just a book and a typewriter.. The photo below is very common in the internet, but still I wanted to have my own heart from a book!
Moje interpretacje to nic ciekawego, książka i maszyna do pisania. Nic specjalnego :) Zdjęcia takich jak to niżej jest miliony w sieci ale i tak chciałam mieć swoje własne książkowe serducho!
 I hope some of you will participate in our little challenge. The winner will be published on We Grochy's blog and will choose the next photo-topic! :)
Mam nadzieję, że chociaż kilka osób skusi się na uczestniczenie w naszej zabawie. Osoba, która wygra będzie wymyślać temat na następne wyzwanie i oczywiście zostanie opublikowana na blogu Weroniki :)

And do you read books? If yes, what are you reading now? Maybe you will show me some interesting books thanks to this photo challenge? :)
I'm reading The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared by Jonas Jonasson. I started two days ago but it's already very funny! I can truly recommend it as a holiday must-read!
A czy wy też czytacie książki? Jeśli tak, to co teraz czytacie? Może uda się poznać jakieś nowe ciekawe pozycje? :)
Ja aktualnie czytam Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął Jonas'a Jonasson'a. Zaczęłam dopiero dwa dni temu ale i tak już mogę polecić, jest przezabawna! Idealna na wakacyjne czytanie :)

This weekend was very lazy for me and I tried to stay away from the computer! On Sunday evening I started crochetnig a simple big blanket.. It will be very thick, perfect for this year's winter! I just need to buy 40 yarns more! Good thing that I found a cheap online shop! :O
Ten weekend był dla mnie baaaardzo leniwy no i próbowałam też nie korzystać z komputera! W niedzielę wieczorem zaczęłam szydełkować prosty koc.. Będzie bardzo gruby, idealny na tegoroczną zimę! Muszę tylko dokupić 40 włóczek! Dobrze, że chociaż znalazłam tani sklep! :O
Have a nice day everyone!  
Udanego dnia! 

4 comments:

  1. Dziękuję za odwiedziny i miłe słowa. Aktualnie czytam "Ani słowa prawdy" Jacka Piekary. Lekka fantastyka, ale przyjemna:) W kwestii czytania to u mnie jest falami. Są okresy, że czytam jedną książkę za drugą, później zwykle jest trochę przerwy, aż znów mnie najdzie lub trafi w moje łapki coś ciekawego:)

    Pozdrawia
    Karolina z zyj-kochaj-tworz.blospot.com

    ReplyDelete
  2. Dawniej zdarzało mi się nie czytać nawet przez kilka tygodni :( Na szczęście teraz jest inaczej i nie zasnę jeśli nie przeczytam chociażby kilku stron przed snem,a przeważnie kończy się na tym, że zasypiam dużo później niż planowałam ;)

    ReplyDelete
  3. oj ja czytam namietnie gdzie się da jak nie tradycyjna książkę to ebooki :)
    Inferno i Zapach Truskawek :)

    ReplyDelete
  4. I think Hungary wouldn't get good results in such a survey either... I can see some people on the tram every day who are reading a book but still not enough.
    Now I'm about to finish Charlie and the Chocolate Factory by Roald Dahl. My student is reading it, and I have to admit that it's quite fun as an almost-24-year-old as well. :D
    I havent' decided yet what to read next, I have collected plenty of great e-books recently.
    Have you read the Time Traveler's Wife by Audrey Niffenegger? It's more like a romance than fantasy, but it's totally worth reading. :)

    ReplyDelete

Thank you for your comment! <3

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...