Saturday, February 25, 2012

Starflower Blocks

Attention! Prepare for very very bad photos! I have no idea how to make photos of such big objects! I can't go out with them because I live in an enormous block of flats and in front of my block of flats I have no green areas where I can make some photos.. well I could wait with showing these things to spring or summer.. but I'm not a very patient person! haha
I sewed this set about a month (or maybe two) ago.. And I made them thanks to Ellison's tutorial! It's really easy to make starflower blocks - hop onto her blog and check it :)
I made two big (50 x 50 cm) starflower pillows.. my mom picked the fabrics because it was for her :) her little special order ;p as you can see on the photo below the backs of these pillows are made from soft to the touch polar..
And here.. the most important thing.. a (little bit) quilted duvet! It isn't very big it's about 110cm wide and 160cm long - so it's just for one person - perfect for cold evenings with a book (checked!) or warm summer nights! ;d 
It's my first duvet - it's thick and the back of it is also polar, so it's twice warm :) but it's also twice crooked! I have no idea what went wrong, maybe I just sewed it too fast? Don't know.. all I know that it is crooked and I don't really care because still I'm proud of it haha!
I'm very happy I used two of my new decorating stitches - the flowery one and the leafs.. They look really nice (when you imagine that the whole duvet isn't crooked haha!)
What do you think? Do you like it? I'm very proud of it but like I said it's my first duvet! More experienced quilters will probably just laugh! ;p

I am really really sorry for these awful photos!
Have a nice weekend - and wish me luck on Monday..
I have to pass Great Britain's Culture oral test! ;o
xxxx

23 comments:

Gosia said...

Przepięknie! Aleś się musiała nad tym napracować! Poduszki są cudowne..! Sama bym takie z chęcią u siebie podziwiała :D. Bardzo mi się podoba! I naprawdę masz powody do dumy :D

The Krafty Cupcake said...

I think you have done a fab job! They look lovely and I bet your mum was very pleased. I would be! Sue x

nie jestem z cukru said...

kobiet, rozwijasz się :) CUDA. pięknie Ci to wyszło!

Kamila said...

Do I like it??? I love it!!!
Dzięki za namiary na blog Ellison - bardzo się przydadzą!

jednoiglec said...

Pięknie:) bardzo ładnie wszystko wyszło. Ozdobne szwy są wisieńką na torcie:)

anita się nudzi said...

OMG sama to zrobiłaś!!!!!!!!!!! jestem pod wrażeniem,cudny wzór~!! na pewno wykorzystam ,na pewno! gratulacje!

Bo said...

sluszna Twa duma
podziwiam wszystkie rownosci i linie, na sama mysl wyrownywania tego boli mnie glowa

paula m. said...

Rewelacyjne!!!!
Napatrzeć się nie mogę:) Oh Ty i nic a nic słowa nie powiedziałaś, że tworzysz takie cudo!!!:P
Wyszło ślicznie:) Oh i te piękne ściegi:) Wyślę Ci kilka moich prac to mi je tak pięknie wykończysz:P:P:P
P.S. Ten śliczny turkusowy materiał z lewej strony to flanela? Wygląda ślicznie:):):)
oh napatrzeć się nie mogę

piedra preciosa said...

Wow!Jesteś niesamowita!! A ta narzuta w komplecie z poduszkami wygląda niesamowicie!

mandysea said...

Super gorgeous!!! I hope I do as well as you when I attempt myfirst one!!

Evelin said...

They are really pretty!!!

Adriana said...

I wish I could do something so nice! congratulations. Good luck on Monday ;)

agea said...

ale zdolniacha z Ciebie:) wyszło super:)

Lejdi said...

nieziemsko piękny jest ten komplet. i tkaniny mama wybrała super, takie wiosenne. a te szwy jakie boskieeee :)

przyznaj się, szyłaś to przez ostatnie 10 lat? :D

marysza said...

lejdi - hahaha :D wlasnie szybciutko to uszylam o dziwo.. moze 2 dni? cos takiego.. za to od pazdziernika szyje recznie takie cosik z szesciokatow.. i chyba nigdy do tego nie wroce haha :D

niebezpiecznie natchniona said...

Już nie jest za zagadką po kim odziedziczyłaś wspaniałe wyczucie smaku. Wyszło genialne!

Dżoanna said...

Jestem pod wrażeniem, musze przyznać że sie postarałaś :) Gdzie Ty to wszystko potem pomieścisz :P Dom Ci będzie potrzebny jak nic :)

Tuome said...

świetny komplet ^^ a ścieg listkowy bardzo wdzięcznie wygląda ^^

antilight said...

Wow! Jestem pod wrażeniem! Ogrom pracy i niezłe wykonanie. Co tam, że krzywy, to pierwsz koty za płoty, a poduszki wyglądają calkiem prosto :)) te czerwone szwy to swietny pomysł :)

KOLOROWY ptak said...

szczękę zbieram z podłogi!!!!
jesteś NIESAMOWITA!!!
pięknie prezentuje się każda rzecz z osobna, a całość zapiera dech!

Natajka said...

piękne poduchy! mają śliczne kolory i ciekawe wzory materiałów:) przy okazji zapraszam do mnie na biżuteryjne słodkości:)

http://natajka89.blogspot.com/

Charlie said...

I love it!! Way better than anything I could ever do. I am a plain block quilt type of girl :). The button detail on the pillow is adorable!

Osowiała Sowa said...

Kurczę! Jak można byc tak wszechstronnie uzdolnionym??? Co za niesprawiedliwość! :D
Podziwiam :)
Monika

Post a Comment

I'm sorry that anonymous comments aren't available but I received too much spam comments! If you don't have an account please send me an e-mail and write what you think about this post!

Thank you and sorry for the inconvenience caused!
marysza

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...